Klantenservice: geopend
Een product retour sturen of wil je juist iets ruilen? Lees hier meer over onze voorwaarden ruilen en retourneren Lif24. Om jouw aanvraag snel en correct te verwerken willen wij je vragen om de retour procedure te volgen in jouw account.
De inloggegevens zijn na het afronden van uw bestelling verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Kun je het wachtwoord niet meer achterhalen? Dan kun je hier een nieuw wachtwoord aanvragen.
Op onze product pagina’s vind je uitgebreide specificaties en informatie over het product. Ook staan onze gespecialiseerde collega’s voor je klaar om je te helpen bij het maken van een keuze. Mocht het bestelde product onverhoopt tegenvallen, dan kun je het artikel kosteloos omruilen. De voorwaarde hiervan is dat het bestelde artikel eerst bij ons retour komt. Zodra het bij ons magazijn is aangekomen, krijg je van ons bericht en houden we je op de hoogte van de nieuwe zending (indien voorradig) of levertermijn van het vervangende product. De status van de bestelling kun je ook terugvinden in jouw account.
Als je ingelogd bent kun je de retouraanvraag starten van het product dat je wil omruilen. Je geeft hier aan of je het bestelde product wilt omruilen voor hetzelfde of een vervangend product.
Als je alle stappen bent doorlopen, krijg je een retourlabel toegestuurd via de mail. Met de retourlabel kun je de zending naar ons terug sturen. Je hoeft het retourlabel alleen nog maar op de doos te plakken en af te geven bij een DHL locatie bij jou in de buurt. Je doet er goed aan om het verzendbewijs mee te nemen. Hier staat ook de Track & Trace code op waarmee je de retourzending kunt volgen. Als het artikel bij ons in het magazijn is aangekomen en verwerkt, krijg je automatisch een update per mail.
Ruilen van grote, zwarte of kwetsbare artikelen is mogelijk. In dit geval willen we je vriendelijk verzoeken om direct contact op te nemen met onze klantenservice om een afspraak in te plannen. Let op: het ophalen/omruilen van een dergelijk artikel vind op hetzelfde moment plaats. Het nieuwe/vervangende artikel wordt bij jou thuis bezorgd en het oude artikel nemen de bezorgers ook direct mee.
Je kunt het artikelen binnen een bedenktermijn van 30 dagen ruilen en retourneren.
Log in op uw account en vul de retouraanvraag in van het product dat je wil ruilen of retourneren. Je kunt dit ook telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Graag onder vermelding van het ordernummer en reden van omruilen/retour.
Bij het ruilen en retourneren dien je er zelf voor te zorgen dat het pakket zonder schade of gebruikssporen bij ons wordt afgeleverd. Let er dus op dat je het product netjes uitpakt en verpakt het product bij voorkeur weer in de originele verpakking.
Zorg ervoor dat je het juiste retouradres op het pakket vermeldt. Bewaar de verzendbewijs met de Track & Trace van de retourzending totdat het is afgeleverd bij ons magazijn.
Let er wel op dat je voorafgaand de retourzending eerst aanmeld via het retourformulier op onze website. Dit maakt het voor ons mogelijk om een retour binnen een redelijk termijn, zonder vertragingen, te verwerken en het terugbetaalproces in werking te zetten. Het terugbetaaltermijn is uiterlijk 14 dagen nadat wij het artikel retour hebben ontvangen. Zodra jouw retour is verwerkt krijg je automatisch bericht per mail.
Het is mogelijk om grote artikelen thuis op te laten halen door één van onze vervoerders. Hiervoor rekenen wij €50,- transportkosten. Dit houden wij in op het terug te storten aankoopbedrag.
Bij het retourneren dien je er zelf voor te zorgen dat het pakket zonder schade of gebruikssporen bij ons wordt afgeleverd. Let er dus op dat je het product netjes uitpakt en het product opnieuw verpakt (bij voorkeur in de originele verpakking). Wanneer je niet meer in het bezit bent van het verpakkingsmateriaal, dan zijn de kosten voor vervangend inpakmateriaal voor eigen rekening.
Je dient er voor te zorgen dat als wij de producten weer in ontvangst nemen, deze ‘als nieuw’ verkocht kunnen worden. Om schade tijdens het retour transport te voorkomen is het noodzakelijk dat je de zending goed en zorgvuldig verpakt en aflevert. Als de artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten, behouden wij ons het recht om in dit soort gevallen om de waardevermindering (naar rato) in rekening te brengen. Met gebruikssporen wordt bedoeld: sporen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Lif24 is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoek raken van retour gestuurde artikelen. Als het een dure bestelling betreft, dan kun je ervoor kiezen om de zending te verzekeren. Je kunt de mogelijkheden hiervoor het beste opvragen bij het verzendmaatschappij waarmee je de (retour)zending wilt opsturen.
Alleen wanneer er sprake is van een ondeugdelijk artikel (defect, schade of productiefout), zullen wij de kosten van de retourzending voor onze rekening nemen. We willen je vriendelijk verzoeken om foto’s te maken van het product en het pakket en direct mee te sturen naar onze afdeling klantenservice. Op deze manier kunnen wij alvast kijken naar een gepaste oplossing en overleggen met de leverancier. Je ontvangt van ons dan een retourlabel zodat je het product kosteloos kunt retourneren.
Als het product beschadigd, niet naar behoren werkt of het artikel is kapot nadat de bedenktermijn van 30 dagen is verstreken? Dan zullen we de bestelling niet direct omruilen. We leggen het in zo’n geval eerst voor aan de leverancier of fabrikant van het product. Meer over dit proces lees je op de pagina Service en garantie.
Zakelijke bestellingen kunnen niet geretourneerd worden.
Daarnaast is het niet mogelijk om de volgende producten te retourneren: ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen, artikelen die wegens hygiëne niet geruild kunnen worden zoals stijl- en krultangen, tandenborstels, keukenapparatuur en overige producten zoals dekbedovertrekken waarvan de verzegeling is geopend. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen zoals meubelolie, verf en reinigingsmiddelen is het niet nodig om ze openen. Doe je dit toch, dan is het niet meer te verkopen en is de waardevermindering 100%.
Is het pakket van het product groter dan 176 x 78 x 58 cm en of zwaarder dan 30kg? Dan kunnen wij dit met een koeriersdienst (XXL pakket) ophalen. Dit geldt ook voor kwetsbare artikelen die tijdens transport gemakkelijk kunnen beschadigen. De kosten hiervoor bedragen €50,- in het geval van een retour.
Neem na het doorlopen van de online retouraanvraag direct contact op met onze klantenservice om een ophaalopdracht in te plannen. Je kunt hierbij je voorkeur geven voor een specifieke datum/dag. Het is belangrijk dat je die gehele dag beschikbaar bent. Onze vervoerder heeft voor deze dienst helaas niet de mogelijkheid om een tijdvak of dagdeel aan te geven. Komt de afgesproken datum toch niet uit? Neem dan tijdig contact (minimaal 72 uur van tevoren) met ons op om een nieuwe ophaaldatum in te plannen. Zodra wij de retour ontvangen hebben, krijg je van ons een email met een ontvangstbevestiging.
Let er wel op: als het vervangende artikel een hogere aankoopwaarde heeft, dan ontvangt je (voorafgaand aan de zending) een betaallink waarmee je het resterende bedrag kunt betalen. Heeft het vervangende artikel een lagere aankoopwaarde, dan zullen wij het verschil terug betalen.
Zie ook onze algemene voorwaarden
Heb je nog aanvullende vragen, neem dan contact op met onze klantenservice. We horen graag wat we voor je kunnen betekenen.